Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 417 g
A Conceptual Lens for Identifying, Diagnosing, and Addressing Inequities in School Funding
Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 417 g
ISBN: 978-1-03-226732-6
Verlag: Taylor & Francis
Designed for use in school finance and educational policy courses, this book presents an analytical tool that leaders, scholars, and policy makers can use to alter how they view public funding policies and practices – to question their assumptions about funding and resource allocations, look for, identify, and assess inadequacies and inequities, share their findings, and use these data to shape policy recommendations for increased fiscal fairness and improved student outcomes.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung Ausbildungsfinanzierung, Studienfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
1. Critical Resource Theory 2. Critical Resource Theory’s "Family Tree" 3. Critical Resource Theory and Education Funding Inequities 4. From Courthouse to Schoolhouse: Determining School Funding Equity and Adequacy 5. Colorism, Caste, Structural Racism, and Racial Colorblindness 6. Education: Socializing Children for American Democracy