Keating / Rosen | Constructivist Perspectives on Developmental Psychopathology and Atypical Development | Buch | 978-1-138-99167-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 454 g

Reihe: Jean Piaget Symposia Series

Keating / Rosen

Constructivist Perspectives on Developmental Psychopathology and Atypical Development


1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-138-99167-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 454 g

Reihe: Jean Piaget Symposia Series

ISBN: 978-1-138-99167-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This volume is the result of a symposium titled "Constructivist Approaches to Atypical Development and Developmental Psychopathology."

What emerges from the work included here is a record of innovative extensions, refinements, and applications of the concept of constructivism.

The chapters not only demonstrate the compatibility of constructivism with investigations of atypicality, but also the generation of a constructivist perspective for a wide array of problems in developmental psychology.

Keating / Rosen Constructivist Perspectives on Developmental Psychopathology and Atypical Development jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: D.P. Keating, Constructivism and Diversity. S. Santostefano, Coordinating Outer Space with Inner Self: Reflections on Developmental Psychopathology. R.A. Thompson, Construction and Reconstruction of Early Attachments: Taking Perspective on Attachment Theory and Research. D. Cicchetti, M. Beeghly, V. Carlson, W. Coster, M. Gersten, C. Rieder, S. Toth, Development and Psychopathology: Lessons from the Study of Maltreated Children. L. Rogers, R. Kegan, "Mental Growth" and "Mental Health" as Distinct Concepts in the Study of Developmental Psychopathology: Theory, Research, and Clinical Implications. H. Rosen, Constructivism: Personality, Psychopathology, and Psychotherapy. B. Landau, Knowledge and Its Expression in the Blind Child. A.M. Sostek, Development of the Blind Child: Implications for Assessment and Intervention. H.G. Furth, Thinking Without Language: A Perspective and Review of Research With Deaf People. H.W. Hoemann, Piagetian Perspectives on Research With Deaf Subjects.


Keating, Daniel P.; Rosen, Hugh



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.