Buch, Englisch, 330 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Reihe: Routledge Revivals
Buch, Englisch, 330 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Reihe: Routledge Revivals
ISBN: 978-1-03-230677-3
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Geographie: Allgemeines, Karten & Atlanten
Weitere Infos & Material
Preface 1. Approaches to industrial location analysis 2. Manufacturing location in the United Kingdom: recent trends 3. The impact of industrial structure 4. Centre and periphery: alternative models 5. Regression analysis and manufacturing location change 6. The components of change 7. Case studies: iron and steel, clothing, motor vehicles and electronics 8. Industrial location, regional policy and the assisted areas 9. Industrial location, regional planning and South East England/ East Anglia 10. Conclusions References Index