Insights from Tanzania
Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 281 g
ISBN: 978-3-031-38368-7
Verlag: Springer
This book utilises a human development and capability approach to examine the role of higher education in the context of Tanzania. The author considers decolonisation debates as they relate to African concerns in order to make a case for systems design and implementation implications for decolonising higher education institutions. The book will be of interest to students, scholars and policymakers in the field of higher education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
Weitere Infos & Material
1. Higher education and development in Sub-Saharan Africa: A general overview.- 2. Contextualising the role of higher education in Tanzania.- 3. Human development and the capability approach: A conceptual framework.- 4. Towards the human development and public good university: Students’ perspective.- 5. Towards the human development and public good university: Graduates’ perspective.- 6. Towards a human development and public good university in Tanzania




