Kminek / Geyer / Siewert | Transdisciplinary Impulses towards Socio-Ecological Transformation | Buch | 978-3-8474-2569-4 | sack.de

Buch, Englisch, 188 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 250 g

Reihe: Publication series "ecology and education" of GERA's subdivision education for sustainable development

Kminek / Geyer / Siewert

Transdisciplinary Impulses towards Socio-Ecological Transformation

Engaged Reflections – Reflected Engagements
1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-8474-2569-4
Verlag: Barbara Budrich

Engaged Reflections – Reflected Engagements

Buch, Englisch, 188 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 250 g

Reihe: Publication series "ecology and education" of GERA's subdivision education for sustainable development

ISBN: 978-3-8474-2569-4
Verlag: Barbara Budrich


Bildung für nachhaltige Entwicklung soll die Menschen zu zukunftsfähigem Denken und Handeln befähigen – angesichts von Herausforderungen wie Klimawandel, Umweltzerstörung, Verlust der biologischen Vielfalt, Armut und Ungleichheit. Wie können unterschiedliche Disziplinen diese Aufgabe wahrnehmen? In diesem Band werden wissenschaftlich interdisziplinäre Beiträge aus der Philosophie, den Sozial- und Erziehungswissenschaften um transdisziplinäre Beiträge aus Praxisfeldern (z. B Museumspädagogik, Journalismus) ergänzt. Die aktuellen Beiträge geben Reflexionsanstöße und eröffnen Denkräume, um der Komplexität der Aufgabe der sozial-ökologischen Transformation gerecht zu werden.

Kminek / Geyer / Siewert Transdisciplinary Impulses towards Socio-Ecological Transformation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Lecturers and researchers in educational and social sciences.

Weitere Infos & Material


Helge Kminek, Anna Geyer and Markus B. Siewert: Engaged Reflections – Reflected Engagement Introduction to the Topic and the Contributions Jonathan Maskit: Urban Mobility – Urban Discovery: A Phenomenological Aesthetics for Urban Environments Diana Hummel: Population Dynamics and Sustainable Development in the Anthropocene Christian Stache: Education for Sustainability as a Critical Theory of the Social Relationship to Nature Helge Kminek: A Contribution from the Philosophy of Science for Education for Sustainable Development Beer Albers: Autonomy and Second Nature: A Hegelian Account of Education for Sustainable Development Franz Rauch, Günther Pfaffenwimmer and Renate Hübner: Networking for Sustainability in Education Leon Fuchs, Christina Höfling and Lena Theiler: ESD in the Museum: The Project BioKompass. A Practical View from the Senckenberg Natural History Museum Frankfurt Anna Geyer: Sustainable Development at Institutions of Higher Education – The Example of Goethe University Georg Ehring: Reports on Climate Change List of Authors Index


Dr. Helge Kminek is a postdoctoral researcher at the Institute for General Educational Science at Goethe University Frankfurt, Germany. Anna Geyer, B.A., is a student of political science and economics at Goethe University Frankfurt, Germany. Dr. Markus B. Siewert is a postdoctoral researcher at the Munich School of Public Policy and the School of Social Sciences and Technology at the Technical University of Munich, Germany.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.