Kreutzer | Toolbox for Marketing and Management | Buch | 978-3-030-13822-6 | sack.de

Buch, Englisch, 260 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 588 g

Reihe: Management for Professionals

Kreutzer

Toolbox for Marketing and Management

Creative Concepts, Forecasting Methods, and Analytical Instruments

Buch, Englisch, 260 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 588 g

Reihe: Management for Professionals

ISBN: 978-3-030-13822-6
Verlag: Springer International Publishing


Modern marketing managers need intuitive and effective tools not just for designing strategies but also for general management. This hands-on book introduces a range of contemporary management and marketing tools and concepts with a focus on forecasting, creating stimulating processes, and implementation. Topics addressed range from creating a clear vision, setting goals, and developing strategies, to implementing strategic analysis tools, consumer value models, budgeting, strategic and operational marketing plans. Special attention is paid to change management and digital transformation in the marketing landscape. Given its approach and content, the book offers a valuable asset for all professionals and advanced MBA students looking for ‘real-life’ tools and applications.
Kreutzer Toolbox for Marketing and Management jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Presentations - Conveyer Belt of Your Success.- Vision - Mission - Goals.- Concepts for the Development of Strategies.- Strategic Analysis Tools.- Forecasting Methods.- Customer Value Models.- Creative Methods.- Innovative Project Management Tools.- Budgeting Concepts.- Strategic and Operational Marketing Plan.- Change Management Tools.


Ralf T. Kreutzer is a Professor of Marketing at the Berlin School of Economics and Law (Berlin, Germany). He was previously a Bertelsmann manager, and later the managing director at Volkswagen and Deutsche Post/DHL. He is also an active consultant, coach and trainer. Apart from research publications, he has published more than 35 books including many from Springer. Among his latest books is the popular "Digital Darwinism" (Springer, 2015) co-authored with Karl-Heinz Land.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.