Kruk | Investigating Dynamic Relationships Among Individual Difference Variables in Learning English as a Foreign Language in a Virtual World | Buch | 978-3-030-65271-5 | sack.de

Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 260 g

Reihe: Second Language Learning and Teaching

Kruk

Investigating Dynamic Relationships Among Individual Difference Variables in Learning English as a Foreign Language in a Virtual World


1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-030-65271-5
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 260 g

Reihe: Second Language Learning and Teaching

ISBN: 978-3-030-65271-5
Verlag: Springer International Publishing


This book focuses on the dynamic relationships among individual difference (ID) variables (i.e., willingness to communicate, motivation, language anxiety and boredom) in learning English as a foreign language in the virtual world Second Life. The theoretical part provides an overview of selected issues related to the four ID factors in question (e.g., definitions, models, sources, types, empirical investigations). The empirical part reports the findings of a research project which aimed to examine the changing nature of WTC, motivation, boredom and language anxiety experienced by six English majors during their visits to the said virtual world, the main contributors to the changes in the levels of the constructs under investigation, as well as their relationships. The book closes with the discussion of directions for further research as well as pedagogical implications.
Kruk Investigating Dynamic Relationships Among Individual Difference Variables in Learning English as a Foreign Language in a Virtual World jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. The constructs of willingness to communicate, motivation, boredom and language anxiety: Overview of selected issues.- 2. Empirical investigations into WTC, motivation, boredom and language anxiety in traditional and digital contexts.- 3. Design of the study.- 4.Findings of the study.- 5. Conclusions, pedagogical implications and directions for future research.


Mariusz Kruk, University of Zielona Góra, Zielona Góra, Poland.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.