Practices of Social Changes
Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 254 g
ISBN: 978-1-349-47008-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK
What enables the few working-class people who enter higher education to achieve against the odds? This book offers answers by comparing social contexts, educational institutions and policies in Austria and England to demonstrate a surprising number of similarities behind those who succeed using Bourdieu's concept of habitus.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Gruppen & Klassen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Acknowledgments List of Tables Introduction 1. Research Literature on Educational Upward Mobility 2. Theoretical Perspective 3. Study Methodology 4. Social Contexts Enabling Educational Upward Mobility 5. Summary and Conclusions Bibliography