Lal / Nandy | Fingerprinting Popular Culture | Buch | 978-0-19-569267-9 | sack.de

Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 217 mm, Gewicht: 264 g

Lal / Nandy

Fingerprinting Popular Culture

Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 217 mm, Gewicht: 264 g

ISBN: 978-0-19-569267-9
Verlag: OUP India


The book explores the extent to which Indian popular cinema offers a fresh view of South Asian public life while being a distinctive response to the new political presence of changing culture of the urban middle classes in the region. It uses the Indian popular cinema to re-examine the relationships among society, politics, and culture.
Lal / Nandy Fingerprinting Popular Culture jetzt bestellen!

Zielgruppe


College students and scholars of South Asian cinema and culture studies, anthropologists, journalists, general readers interested in Indian films


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Vinay Lal, Associate Professor of History and Asian American Studies, University of California, Los Angeles; Ashis Nandy, Formerly Fellow, Centre for the Study of Developing Societies, New Delhi


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.