Langman | (Re)constructing Gender in a New Voice | Buch | 978-0-8058-9514-8 | www.sack.de

Buch, Englisch, 94 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 153 g

Langman

(Re)constructing Gender in a New Voice

A Special Issue of the Journal of Language, Identity, and Education
1. Auflage 2004
ISBN: 978-0-8058-9514-8
Verlag: CRC Press

A Special Issue of the Journal of Language, Identity, and Education

Buch, Englisch, 94 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 153 g

ISBN: 978-0-8058-9514-8
Verlag: CRC Press


The articles in this special issue examine the relationship between gender identity and second language learning from a variety of perspectives, all of which share a basic grounding in sociocultural theories of learning and poststructural theories of language. (Re)constructing Gender in a New Voice presents a range of approaches to questions regarding the role of gender identity in a set of distinct local contexts. In this issue, Guest Editor Juliet Langman contends that an examination of the tensions between past and current ways of expressing identity will allow for continued theorizing on the nature of gender identity and its role in multiple language learning and use.

Langman (Re)constructing Gender in a New Voice jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Volume 3, Number 4, 2004
Contents: J. Langman, (Re)Constructing Gender in a New Voice: An Introduction. ARTICLES: E. Skapoulli, Gender Codes at Odds and the Linguistic Construction of a Hybrid Identity. G. Vitanova, Gender Enactments in Immigrants' Discursive Practices: Bringing Bakhtin to the Dialogue. D. Warriner, "The Days Now Is Very Hard for My Family": The Negotiation and Construction of Gendered Work Identities Among Newly Arrived Women Refugees. J. Menard-Warwick, "I Always Had the Desire to Progress a Little": Gendered Narratives of Immigrant Language Learners. BOOK REVIEWS: M. Teutsch-Dwyer, Bilingual Couples Talk: The Discursive Construction of Hybridity, by Igrid Piller. A. Pavlenko, The Verbal Communication of Emotions: Interdisciplinary Perspectives, by Susan Fussell (Ed.).


Thomas Ricento, Division of Bicultural-Bilingual Studies, College of Education and Human Development, University of Texas, 6900 N. Loop 1604 West, San Antonio, TX 78249–0653. Fax: 210-458-5962. E-mail: tricento@utsa.edu Terrence Wiley, Division of Educational Leadership and Policy Studies, College of Education, Arizona State University, Main Campus, P.O. Box 872411, Tempe, AZ 85287-2411. Fax: 480-965-1880. E-mail: twiley@asu.edu



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.