Buch, Englisch, 618 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 975 g
Reihe: Applied Psychology Series
Buch, Englisch, 618 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 975 g
Reihe: Applied Psychology Series
ISBN: 978-1-138-18992-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
Weitere Infos & Material
1. Introduction Part I: Moral Philosophy and Psychology 2. Meta-Ethics 3. Normative Ethical Theories: I. Deontology 4. Normative Ethical Theories: II. Consequentialism 5. Normative Ethical Theories: III. Virtue Ethics 6. Moral Psychology: I. Moral Development 7. Moral Psychology: II. Taking Moral Action Part II: Values 8. The Central Role of Values in Ethical Decision Making and Social Policy 9. Values and Value Conflicts in the Professions 10. Values in Psychology 11. Business Values 12. The Values and Ethics of Industrial-Organizational Psychology Part III: The Responsible Conduct of Research 13. Research Ethics: Informed Consent, Confidentiality and the Use of Deception 14. Scientific Integrity Part IV: Conclusion 15. Taking Moral Action