Li | Organization Development Interventions on Chinese Language Learners: A Learning Community Perspective | Buch | 978-981-99-8560-9 | sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 559 g

Li

Organization Development Interventions on Chinese Language Learners: A Learning Community Perspective


2024. Auflage 2024
ISBN: 978-981-99-8560-9
Verlag: Springer Verlag, Singapore

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 559 g

ISBN: 978-981-99-8560-9
Verlag: Springer Verlag, Singapore


This book focuses on the interface of organizational development and language learning, using mixed methods of qualitative (reflective journals) and quantitative analysis (experimental design, pre- and post-testing exam scores and questionnaires). Employing organizational development interventions (ODIs) in the context of language learning enriches the diversity and expands the possibilities of higher education. The action research cycle employed in the three-semester ODI process offers readers a source of inspiration. As the book shows, the combination of ODI techniques with language learning strategies in a learning community can be both effective and efficient, holding great potential for further research.

Li Organization Development Interventions on Chinese Language Learners: A Learning Community Perspective jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- Theories of Organization Development.- Theories of Language Learning.-  Blended English Learning in China.- Conceptual Framework.- Action Research Design.-  Methodology.- Results.- Employing ODIs to Improve Language Learner Autonomy.- Conclusion and Future Directions.


Dr. Li-Ling is the Head of the Digital Humanities Innovation Studio at the College of Foreign Languages and a post-doctor researcher in College of Education, Zhejiang Normal University, China. She holds a Ph.D. in Organizational Development from Assumption University. Her research interests include technology-enhanced language learning (TELL), digital literacy, education management and student behaviors/emotions. In 2021, she received approval for the Humanities and Social Sciences Project from the Ministry of Education (No. 21YJC740023). In 2023, she received approval for Postdoctoral Research Foundation of China (No. 2023M733171).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.