Li | Understanding EAP Learners' Beliefs about Language Learning from a Socio-cultural Perspective | Buch | 978-981-16-0138-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 152 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g

Li

Understanding EAP Learners' Beliefs about Language Learning from a Socio-cultural Perspective

A Longitudinal Study at an EMI Context in Mainland China
1. Auflage 2021
ISBN: 978-981-16-0138-5
Verlag: Springer Nature Singapore

A Longitudinal Study at an EMI Context in Mainland China

Buch, Englisch, 152 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g

ISBN: 978-981-16-0138-5
Verlag: Springer Nature Singapore


This book focuses on the dynamic nature of EAP (English for academic purposes) learners’ beliefs about language learning in their shift from an EFL (English as a foreign language) environment to an EMI (English as the medium of instruction) setting in mainland China. It adopts a mixed method paradigm, whose quantitative part aims to capture the general dynamic feature of the selected student population, while its qualitative part attempts to unveil the process of change in beliefs about language learning among the sample. It is hypothesized that the change in their beliefs about language learning is the result of the interplay between the learners’ agency and the mediation of the contextual realities at the institutional and social levels.

Li Understanding EAP Learners' Beliefs about Language Learning from a Socio-cultural Perspective jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Literature Review.- Chapter 3. Research Methodology.- Chapter 4. Results Regarding Beliefs about Language Learning.- Chapter 5. Socio-cultural Interpretation of the Results.- Chapter 6. Conclusions and Recommendations. 



 


Chili Li is Associate Professor of Applied Linguistics at the School of Foreign Languages, Hubei University of Technology, China. He obtained his doctorate in Applied Linguistics from School of English, the University of Liverpool, UK. His research interests include Applied Linguistics and EAP teaching in the Chinese EFL context. His publications appear in both Chinese and international academic journals like System (SSCI), Chinese Journal of Applied Linguistics (ESCI), Asian EFL Journal, Foreign Language Education & Research, Foreign Language and Literature Research.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.