Buch, Englisch, 391 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 521 g
How University Rankings and League Tables are Re-shaping Knowledge Production in the Global Era
Buch, Englisch, 391 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 521 g
ISBN: 978-981-1579-23-3
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
The Global Ranking Regime and the Rede?ned Mission of Higher Education in the Post-Covid Era.- An Introduction.- Conceptualization and Theory Building.- Rank Scholarship Today.- Local Knowledge When Ranking Journals.- The Ranking Regime and the Production of Knowledge.- Academic Publishing in South African Universities.- Vernacular Scholarship.- The SSCI Syndrome.- Cases, Contexts and Re?ections.- Comparative Case Studies on Research Assessment Exercises in China, Hong Kong, and Japan.- Measuring by Numbers.- The Case of Taiwan.- The Paradox of Autonomy.- The Shifting Sands of Academic Output.- Audit Culture and Academic Production.- Global Research Productivity Rivalry.- Actors and Roles.- In League: The Brave New World of Higher Education.- Conclusion.