Low | Dramatic Spaces | Buch | 978-0-367-52445-6 | www.sack.de

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 345 g

Low

Dramatic Spaces

Scenography and Spectatorial Perceptions
1. Auflage 2020
ISBN: 978-0-367-52445-6
Verlag: Routledge

Scenography and Spectatorial Perceptions

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 345 g

ISBN: 978-0-367-52445-6
Verlag: Routledge


For literary scholars, plays are texts; for scenographers, plays are performances. Yet clearly a drama is both text and performance. Dramatic Spaces examines period-specific stage spaces in order to assess how design shaped the thematic and experiential dimensions of plays. This book highlights the stakes of the debate about spatiality and the role of the spectator in the auditorium – if audience members are co-creators of the drama, how do they contribute?

The book investigates:

- Roman comedy and Shakespearean dramas in which the stage-space itself constituted the primary scenographic element and actors’ bodies shaped the playing space more than did sets or props

- the use of paid applauders in nineteenth-century Parisian theaters and how this practice reconfigured theatrical space

- transactions between stage designers and spectators, including work by László Moholy-Nagy, William Ritman, and Eiko Ishioka

Dramatic Spaces aims to do for stage design what reader-response criticism has done for the literary text, with specific case studies on Coriolanus, The Comedy of Errors, Romeo and Juliet, Tales of Hoffman, M. Butterfly and Tiny Alice exploring the audience’s contribution to the construction of meaning.

Low Dramatic Spaces jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction 1. Inside the Theater: Audience Experience at The Menaechmi and The Comedy of Errors 2. "Bodied Forth": Spectator, Stage, and Actor in Early Modern English Theaters 3. Audience Performance: The Claque in Nineteenth-century French Theater 4. How Modernism Played in Berlin: Moholy-Nagy’s Hoffmann at the Kroll Opera House 5. Box Set to the Infinite Power: Metatheatricality and Set Design in Albee's Tiny Alice 6. Design and Double Vision: Spectatorial Experience and M. Butterfly


Jennifer Low is Associate Professor of English at Florida Atlantic University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.