Buch, Englisch, 271 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 361 g
Buch, Englisch, 271 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 361 g
Reihe: Palgrave Studies in Screenwriting
ISBN: 978-1-349-35191-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
A new, original investigation into how screenwriting works; the practices, creative 'poetics' and texts that serve the screen idea. Using a range of film, media and creative theories, it includes new case studies on the successful ITV soap Emmerdale, Hitchcock's first major screenwriter and David Lean's unfinished film, Nostromo.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Schreiben und Publizieren, Kreatives Schreiben
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmdrehbücher
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Lyrik und Dichter
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Theoretical Approaches 3. The orthodox poetics of screenwriting 4. The real world and screenwriting as work 5. The Screen Idea Work Group: Emmerdale 6. The individual, their creativity and the poetics 7. Hitchcock's forgotten screenwriter: Eliot Stannard 8. God is in the details: the text object 9. The poetics of the screen idea: Nostromo 10. Screenwriting studies References Appendices Notes Index