Maehr / Pintrich | Advances in Motivation and Achievement | Buch | 978-0-7623-0103-4 | sack.de

Buch, Englisch, 492 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 898 g

Reihe: Advances in Motivation and Achievement

Maehr / Pintrich

Advances in Motivation and Achievement


Erscheinungsjahr 1997
ISBN: 978-0-7623-0103-4
Verlag: Jai Press Inc.

Buch, Englisch, 492 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 898 g

Reihe: Advances in Motivation and Achievement

ISBN: 978-0-7623-0103-4
Verlag: Jai Press Inc.


This volume has chapters from leading researchers and scholars on the "state-of-the-art" for different theoretical perspectives in motivation research. The chapters provide an overview of the leading social cognitive motivational theories and the current issues that these models and perspectives are confronting at the edge of motivational science. There are chapters on self-efficacy theory, self-concept theory, goal theory, social motivation theory, motivation and cognition models, motivation and health, motivation and work, motivation and sports, and motivation and education.

Maehr / Pintrich Advances in Motivation and Achievement jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Current directions in self-efficacy research (F. Pajares). Issues in research on self-concept (E.M Skaalvik). Achievement goal theory: past results, future directions (T.C. Urdan). Integrating the "classic" and "contemporary" approaches to achievement motivation: a hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation (A.J. Elliot). Social motivation in the classroom: attributional accounts and developmental analysis (J. Juvonen, A. Nishina). Mapping the multidimensional nature of domain learning: the interplay of cognitive, motivational, and strategic forces (P.A. Alexander). Motivation and knowledge acquisition: searching for mediating processes (U. Schiefele, F. Rheinberg). Motivation and school reform (E.M. Anderman). Motivation and health (C.E. Michaels et al.). The motivation to work: what we know (E.A. Locke). Motivation in physical activity contexts: an achievement goal perspective (G.C. Roberts et al.).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.