Maehr / Pintrich | Role of Context | Buch | 978-0-7623-0430-1 | sack.de

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 716 g

Reihe: Advances in Motivation and Achievement

Maehr / Pintrich

Role of Context


Erscheinungsjahr 2000
ISBN: 978-0-7623-0430-1
Verlag: Jai Press Inc.

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 716 g

Reihe: Advances in Motivation and Achievement

ISBN: 978-0-7623-0430-1
Verlag: Jai Press Inc.


The chapters in this volume address how different contexts and environments can facilitate or constrain the motivation of individuals. Motivational theory has tended to focus on internal psychological processes, but the chapters in this volume remind us that contextual factors are also very important contributors to motivation and achievement. The chapters address the role of context in educational settings including both classroom and school analyses, family contexts, work settings, personal and social contexts, as well as cross-cultural analyses of motivation in non-Western contexts.

Maehr / Pintrich Role of Context jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


List of contributors. Foreword (T.C. Urdan). Research on motivation in education: past, present, and future (J. Brophy). Achievement motivation within a pressured society: intrinsic and extrinsic motivations to learn and the politics of school reform (R.M. Ryan, J.L. Guardia). Integrating classroom context into motivation theory and research: rationales, methods, and implications (J.C. Turner, D.K. Meyer). Interpreting messages about motivation in the classroom: examining the effects of achievement goal structures (T.C. Urdan et al.). Family obligation and the academic motivation of adolescents from immigrant and American-born families (A.J. Fuligni, V. Tseng). Motivation within and across cultural-educational contexts: a multi-dimensional perspective (S. Volet). Students' multiple worlds: an anthropological approach to understanding students' engagement with school (A. Locke Davidson, P. Phelan). Burnout and engagement in the workplace: a contextual analysis (C. Maslach, M.P. Leiter). Expanding the discussion of social perceptions and academic outcomes: mechanisms and contextual influences (L. Hicks Anderman). Author index. Subject index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.