Buch, Englisch, 167 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g
Theories of Commercial Law, Corporate Governance and Corporate Law
Buch, Englisch, 167 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g
ISBN: 978-3-642-22196-5
Verlag: Springer
All three areas can be studied from the perspective of the firm. After analysing previous theories, the book proposes a theory of commercial law, defines the law of corporate governance as an area of law, and proposes a new theory of corporate law. In addition, the book shows how firms can increase sustainability by choosing self-enforcing governance models and governance models that foster innovation.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtstheorie, Rechtsmethodik, Rechtsdogmatik, Rechtsprechungslehre
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Handels- und Gesellschaftsrecht Handelsrecht, HGB, Handelsvertreter- und -maklerrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Handels- und Gesellschaftsrecht Allgemeines und Gesamtdarstellungen (Gesellschaftsrecht)
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Economic Theories of the Firm.- 3. Theory of Commercial Law: Past Approaches.- 4. Theory of Commercial Law: Management-based Commercial Law.- 5. Theories of Corporate Law and Corporations: Past Approaches.- 6. Legal and Economic Theories of Corporate Governance: Past Approaches.- 7. Theory of Corporate Governance: Proposed Legal Theory.- 8. Self-enforcing Governance Models.- 9. Corporate Governance and Innovation.- 10. Theory of Corporate Law: Proposed Theory.