Buch, Englisch, 226 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3119 g
Essays on Its Enlightenment, Education, and Society
Buch, Englisch, 226 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3119 g
ISBN: 978-981-1307-96-6
Verlag: Springer Nature Singapore
The book maintains that Indian curricula and educational content at the school level has been consciously designed to guard against the core values and ideas of the Enlightenment, which could have made the typical Indian mind more rational, reasonable, mature and secular, resulting in much lower degrees of unreason, raw sentiments and emotions than have been hitherto entrenched in it. The book further sketches the genesis and impact of the currently dominant neoliberal ideas and thinking that have invaded the entire educational universe and its philosophy around the world. Lastly, it examines and assesses the latter’s far-reaching ramifications for current Indian educational philosophy, pedagogy and practices, and proposes concrete remedial directions for public policy and action.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
Part 1: India as its own Making.- Chapter 1: Indian Metamorphosis.- Chapter 2: India’s Costly Evasion from ‘Enlightenment’ Ideas and Values.- Chapter 3: India’s Educational Thinking and Aims, and School Curriculum: A Critical Look.- Part 2: Global Educational Crisis and Endangered Future.- Chapter 4: ‘Invasion’ of Neo-Liberal Economic Thinking into Educational Universe: A Civilizational Casualty?.- Chapter 5: Global Crisis in Higher Education: Is Merit Being Trampled by Marketing and Money?.