Buch, Englisch, 161 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 277 g
Reihe: Language Policy
Perspectives on Policy and Practice
Buch, Englisch, 161 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 277 g
Reihe: Language Policy
ISBN: 978-3-030-85963-3
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachpolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: language, identity and African universities (Leketi Makalela)
Chapter 2. Institutional language policy and identity construction at a former Afrikaans medium university (Dumisile Mkhize)
Chapter 3. Identity and Linguistic Culture at the University of Limpopo (Abram Mashatole & Metji Makgoba)
Chapter 4. From ‘Black’ to ‘Kaleidoscope’: Institutional Curriculum and Linguistic reforms at a historically Black University (Hlaviso Mothlaka)
Chapter 5. The carry over effects of teacher education programmes on monolingualism: Towards a decolonized university (Clarah Dhokotera & Leketi Makalela)
Chapter 6. IsiZulu as the Medium of Instruction in a South African University: Implications for institutional identity shift (Nomalungelo Ngubane)
Chapter 7. “You dare not bring the ‘what you calls …”: Marginalization of Indigenous Languages in Higher Education (Mpho Monareng)
Chapter 8. From fixity to fluidity: A critique of Higher Education Language Policy (Simba Yafele & Leketi Makalela)
Chapter 9. To be and to know: Towards decolonized multilingual university (Leketi Makalela)




