Buch, Englisch, 135 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 289 g
Reihe: The Urban Book Series
Rebranding Milan's Chinatown
Buch, Englisch, 135 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 289 g
Reihe: The Urban Book Series
ISBN: 978-3-031-35145-7
Verlag: Springer
This book is intended for researchers and students in the fields of sociology, anthropology, urban studies, geography, and urban planning. Additionally, it is appropriate for practitioners in the fields ofurban planning, housing policies, and community development.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction.- Milan Chinatown: The defamation of place in the making of territorial stigma.- Hybridity and Chineseness in the global city.- Diversity in neighborhood change: Conflict and resistance.- Gentrification in multiethnic neighborhoods.- The “style” of Milan (new) Chinatown.- Appendix: Engaging with multiple voices: Video ethnography and urban critical research.




