Buch, Englisch, 130 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g
A Historic Perspective
Buch, Englisch, 130 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g
ISBN: 978-3-031-34680-4
Verlag: Springer International Publishing
The book probes the correlation between the fact that while early intelligence research suggested a negative effect of bilingualism on intelligence, the so-called “Bilingual Problem”, later research implied a positive effect, “the Bilingual Advantage.” It questions whether the negative consequences that arose from the Bilingual Problem are influencing researchers’ reluctance to let go of the Bilingual Advantage. Findings on both the bilingual ‘advantage’ and ‘disadvantage’ are shown to have suffered from similar methodological problems, with research into the former finding itself at the centreof the ongoing replication crisis in psychology.
This book provides fresh insights that will be of particular interest to students and scholars of cognitive psychology, psycholinguistics, bilingualism, applied linguistics, education and the history of science.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Geschichte der Psychologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wissenschafts- und Universitätsgeschichte
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Bilingual Education in the Early Twentieth Century.- 3. The Bilingual Problem.- 4. Mid-Twentieth Century: Bilingualism and Intelligence.- 5. Late Twentieth Century: Meta-Linguistics.- 6. The Bilingual Advantage.- 7. Is Bilingualism Good or Bad?.