Mattschey | The Effects of Bilingualism on Non-Linguistic Cognition | Buch | 978-3-031-34680-4 | sack.de

Buch, Englisch, 130 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g

Mattschey

The Effects of Bilingualism on Non-Linguistic Cognition

A Historic Perspective

Buch, Englisch, 130 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g

ISBN: 978-3-031-34680-4
Verlag: Springer International Publishing


This book examines a century of research on the relationship between bilingualism and intelligence and relates it to more recent research on bilingualism and executive functioning. In doing so, it highlights how bilingualism research has been understood and used by wider society and its impact on current debates in cognitive science as well as language policy and education.

The book probes the correlation between the fact that while early intelligence research suggested a negative effect of bilingualism on intelligence, the so-called “Bilingual Problem”, later research implied a positive effect, “the Bilingual Advantage.” It questions whether the negative consequences that arose from the Bilingual Problem are influencing researchers’ reluctance to let go of the Bilingual Advantage. Findings on both the bilingual ‘advantage’ and ‘disadvantage’ are shown to have suffered from similar methodological problems, with research into the former finding itself at the centreof the ongoing replication crisis in psychology.

This book provides fresh insights that will be of particular interest to students and scholars of cognitive psychology, psycholinguistics, bilingualism, applied linguistics, education and the history of science.
Mattschey The Effects of Bilingualism on Non-Linguistic Cognition jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction.- 2. Bilingual Education in the Early Twentieth Century.- 3. The Bilingual Problem.- 4. Mid-Twentieth Century: Bilingualism and Intelligence.- 5. Late Twentieth Century: Meta-Linguistics.- 6. The Bilingual Advantage.- 7. Is Bilingualism Good or Bad?.


Jennifer Mattschey is Staff Tutor in Psychology and Counselling and Associate Lecturer in Mental Health Sciences at the Open University, UK. Dr Mattschey is a cognitive psychologist whose research experience includes projects in psycholinguistics, social cognition, perception and attention, as well as brain imaging.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.