Mayo / Borg | Learning and Social Difference | Buch | 978-1-59451-244-5 | sack.de

Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 229 mm, Gewicht: 308 g

Mayo / Borg

Learning and Social Difference

Challenges for Public Education and Critical Pedagogy
1. Auflage 2006
ISBN: 978-1-59451-244-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)

Challenges for Public Education and Critical Pedagogy

Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 229 mm, Gewicht: 308 g

ISBN: 978-1-59451-244-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)


Exploring how global changes affect education today, in the classroom and in local, national, and international contexts, this book explores the future of education's capacity for effectiveness in multicultural and multilingual contexts. The chapters deal with lifelong learning (a critique), immigration, antiracist education, parental involvement in schools, national curricula, Paulo Freire's legacy, insights from the work of Lorenzo Milani and the School of Barbiana, and Gramsci's writings on the school. There are both theoretical and empirically grounded chapters in this volume.

Mayo / Borg Learning and Social Difference jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Critical Pedagogy in Neoliberal Times Part I. International and National Policy Issues 2. The EU Memorandum on Lifelong Learning: Old Wine in New Bottles? 3. Social Difference, Cultural Arbitrary, and Identity: An Analysis of a National Curriculum Document in a No secular Environment Part II. Improving the Face of Schools and Other Pedagogical Sites 4. Changing the Face of the School: Parental Involvement in a Working-Class Community 5. Museum Education as Cultural Contestation Part III. Critical Pedagogy in International Perspective 6. Gramsci and the Unitarian School: Paradoxes and Possibilities 7. Making Sense of a Southern Postcolonial Context: A Freirean Perspective 8. Critical Pedagogy and Citizenship Part IV. Challenges for Critical Pedagogy in a Migratory Context 9. Toward an Antiracist Agenda in Education: The Case of Malta 10. Challenges for Critical Pedagogy: A Southern European Perspective


Peter Mayo, Carmel Borg



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.