McCarthy | Discourse Analysis for Language Teachers | Buch | 978-0-521-36541-3 | sack.de

Buch, Englisch, 223 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 238 mm, Gewicht: 458 g

Reihe: Cambridge Language Teaching Library

McCarthy

Discourse Analysis for Language Teachers


Erscheinungsjahr 1991
ISBN: 978-0-521-36541-3
Verlag: Cambridge University Press

Buch, Englisch, 223 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 238 mm, Gewicht: 458 g

Reihe: Cambridge Language Teaching Library

ISBN: 978-0-521-36541-3
Verlag: Cambridge University Press


Discourse Analysis for Language Teaching gives a practical introduction to the field of discourse analysis and its relevance for language teaching. It begins by answering the question 'What is discourse analysis?' and examines how discourse analysts approach spoken and written language. Different models of analysis are outlined and evaluated in terms of their usefulness to language teachers. This is followed by chapters on discourse-oriented approaches to grammar, vocabulary and phonology. The final section looks at spoken and written language in the light of native-speaker and learner data and considers examples of teaching approaches. Discourse Analysis for Language Teaching has a very practical orientation, and the text is interspersed with reader activities with guidance on appropriate responses at the end.

McCarthy Discourse Analysis for Language Teachers jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.