Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 233 mm x 156 mm, Gewicht: 326 g
Capitalism and Sustainability in Outer Space
Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 233 mm x 156 mm, Gewicht: 326 g
ISBN: 978-1-03-221508-2
Verlag: Taylor & Francis Ltd
The guidance contained in this book for the growing commercial space industry includes considerations beyond profit seeking alone. This guidance is founded on a bespoke value creation criteria to apply in the context of for-profit outer space activities that, if used, will result in the maximum value creation that a company is capable of. The criteria are developed and presented through a rigorous discussion on capitalism, economics, value theory, the circular economy, stakeholder management, and ethics. The value creation criteria are then discussed at length in relation to the space industry.
The primary audience for this book is practitioners within the space industry; this includes investors, business managers, policy makers, engineers, and scientists. The secondary audience includes students and researchers, as well as a growing range of parties interested in space policy and entrepreneurship.
Zielgruppe
Adult education, Postgraduate, and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Astronomie Astronomie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Weltraumforschung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Einzel- und Großhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Luft- und Raumfahrttechnik, Luftverkehr
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Erfindungen und Erfinder
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Capitalism 3. Value Creation 4. Stakeholder Intrinsic Value 5. Commercialization of Space Systems 6. Sustainability in the Space Industry 7. The Business of Human Space Exploration 8. Maximum Value Creation in Space: Some Answers 9. Bibliography 10. Index