Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 260 g
Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 260 g
ISBN: 978-0-7507-0841-8
Verlag: Routledge
This book explores the impact of 'race', class and gender on the interaction of pupils and their teachers in the classroom setting. It seeks to examine the extent to which these variables can account for differential rates of school exclusion between pupils from different ethnic/racial groups, socio-economic classes and genders.
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
Weitere Infos & Material
Series Editor Preface 1. Theoretical Overview 2. School Ethos and the 'Value' of Exclusion 3. Teachers and Pupils - Relationships of Power and Resistance 4. Interrelations of 'Race' and Gender in School 5. Gendering 'Race' 6. 'Race' and the Social Consequences of Exclusion 7. Future Prospects - Towards Inclusive Education for All