McLaughlin / Ferlie / Osborne P | New Public Management | Buch | sack.de

McLaughlin / Ferlie / Osborne P New Public Management



Current Trends and Future Prospects

Erscheinungsjahr 2001, 368 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 157 mm x 236 mm, Gewicht: 556 g
ISBN: 978-0-415-24363-6
Verlag: Routledge


McLaughlin / Ferlie / Osborne P New Public Management

The UK has played a pivotal role in the development of New Public Management (NPM). This book offers an original, comprehensive and multidisciplinary analysis of the impact of the New Public Management in the UK, and situates these analyses in a broader comparative perspective. Its chapters consider:

competing typologies of NPM
issues of professionalism within NPM
debates on social exclusion and equity
the role of different research approaches in evaluating NPM
the evolving nature of NPM and impact of modernisation
evaluations of NPM in mainland Europe, North America, Africa and the developing World, Australia, and Pacific-Asia.
Leading authorities from around the world present evaluations of current thinking in NPM and highlight the challenges which will shape future development and research approaches. New Public Management presents a timely and constructive overview of the nature and impact of the NPM and offers important lessons for public management across the world.

Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.