Metcalfe | Business Research Through Argument | Buch | 978-0-7923-9616-1 | sack.de

Buch, Englisch, 152 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 430 g

Metcalfe

Business Research Through Argument

Buch, Englisch, 152 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 430 g

ISBN: 978-0-7923-9616-1
Verlag: Springer US


This book suggests that business research, in the collection, analysis, and communication of evidence, will benefit from explicit acceptance of research as argumentation. Argumentation is the process of compiling an argument through selection and organization of the relevant evidence.
Recently, business research methods books have placed too much emphasis on the scientific method as brute empiricism, using only large sample statistical testing and demanding prediction through retesting old theories. Especially with regard to the study of human activity, there is now much evidence that there is not one special scientific method.
This book argues that all types of empirical data, including statistics and personal experiences, be accepted as data, but that it is essential that these observations be explained. This book will provide researchers and postgraduate business students with a strategy for conducting research that encourages thought, provides a way of critically perceiving previous research, as well as suggesting a logical structure for communicating their research.
Metcalfe Business Research Through Argument jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface. 1. Against Personal Objectivity. 2. People Ain't Molecules. 3. Argument. 4. Argument Structure. 5. Commentaries. 6. Evidence from Interviews. 7. Evidence from Questionnaires. References. Index.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.