Buch, Englisch, 152 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 430 g
Buch, Englisch, 152 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 430 g
ISBN: 978-0-7923-9616-1
Verlag: Springer US
Recently, business research methods books have placed too much emphasis on the scientific method as brute empiricism, using only large sample statistical testing and demanding prediction through retesting old theories. Especially with regard to the study of human activity, there is now much evidence that there is not one special scientific method.
This book argues that all types of empirical data, including statistics and personal experiences, be accepted as data, but that it is essential that these observations be explained. This book will provide researchers and postgraduate business students with a strategy for conducting research that encourages thought, provides a way of critically perceiving previous research, as well as suggesting a logical structure for communicating their research.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Demographie, Demoskopie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
Weitere Infos & Material
Preface. 1. Against Personal Objectivity. 2. People Ain't Molecules. 3. Argument. 4. Argument Structure. 5. Commentaries. 6. Evidence from Interviews. 7. Evidence from Questionnaires. References. Index.