Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4091 g
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4091 g
Reihe: Palgrave Studies in Screenwriting
ISBN: 978-0-230-34328-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Screenwriting in a Digital Era examines the practices of writing for the screen from early Hollywood to the new realism. Looking back to prehistories of the form, Kathryn Millard links screenwriting to visual and oral storytelling around the globe, and explores new methods of collaboration and authorship in the digital environment.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Schreiben und Publizieren, Kreatives Schreiben
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmdrehbücher
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Picture Storytellers: from pad to iPad 2. Post Courier 12 3. The New 3 Rs of Digital Writing: Record, Reenact and Remix 4. 13 Lessons on Screenwriting from Errol Morris 5. Adaptation: Writing as Rewriting and The Lost Thing 6. Degrees of Improvisation 7. Improvising Reality 8. Composing the Digital Screenplay 9. Collaboration: Writing the Possible Conclusion: Sustainable Screenwriting Endnotes Select Bibliography