Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 337 g
Reihe: The New Middle Ages
Lordship, Society, and Economy in Medieval Catalonia (1276-1313)
Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 337 g
Reihe: The New Middle Ages
ISBN: 978-1-349-35170-1
Verlag: Palgrave Macmillan US
Market Power explores society and economy in medieval Iberia, examining the intersection of regional commercial interests, lordship, and royal authority as part of the evolution of a small village into a rural market town.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Strömungen & Epochen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionssoziologie und -psychologie, Spiritualität, Mystik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionsgeschichte
Weitere Infos & Material
Town, Country, and Lordship Notaries and Their Contracts Developing a Market Town A Financial Market Commercial Crossroads Power, Status, and Economy The Annual Fair of September