Mody | Cultural Identity in Kindergarten | Buch | 978-0-415-97208-6 | sack.de

Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 235 mm, Gewicht: 463 g

Reihe: Studies in Asian Americans

Mody

Cultural Identity in Kindergarten

A Study of Asian Indian Children
1. Auflage 2004
ISBN: 978-0-415-97208-6
Verlag: Taylor & Francis

A Study of Asian Indian Children

Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 235 mm, Gewicht: 463 g

Reihe: Studies in Asian Americans

ISBN: 978-0-415-97208-6
Verlag: Taylor & Francis


The purpose of this study is to explore play and story as forms of early childhood discourse in which cultural identity is both constructed and expressed in the Asian Indian community.

Mody Cultural Identity in Kindergarten jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements Abstract List of Tables 1. Introduction and Methodology Statement of the Problem Research Questions Conceptual Framework Settings Methodology 2. Literature Review Cultural Identity in Social Worlds Children in Social Worlds Play and Discourse Studies in Ethnicity Asian Cultural Identity 3. Stony Brook: Stepping Stone to Success School Context: Constraint, Memory and Diversity Classroom Culture: Private Offices and Memory Machines Peer Interactions: Team and Familial Networking Styles Home is a Different Story The Ascriptive-Assertive Identity Stream Convergence of Voice in Rhetorical Practice 4. Fair Bridge: Trying to Mix School Context: Learning to be Friendly Classroom Culture: Time for Talk and Work Peer Interactions: Role Elaborations in Play Networks Visible Families, Separate Neighborhoods Identities in Dialogic Streams Varieties in Expressive Practice 5. Glimpses of Indian Familial Contexts Amalgamating, Incorporating and Proliferating Identity Interests Local Views of Indian Family Relationship Styles General Patterns in Talk and Play 6. Cultural Recognitions Harmonies: Mirroring Selves Discords: Constructing Safety Zones Boundary Work in Comic, Scary and Moral Discourse Kindergarten Ontologies 7. Conclusions Summary Implications References A ppendices A. Parent Consent Form B. Parent Consent Form in Spanish C. Stony Brook Demographics D. Fair Bridge Demographics


Susan Laird Mody



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.