Montgomery | Resource-Based and Evolutionary Theories of the Firm | Buch | sack.de

Montgomery Resource-Based and Evolutionary Theories of the Firm



Towards a Synthesis

1995, 273 Seiten, Gebunden, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1290 g
ISBN: 978-0-7923-9562-1
Verlag: Springer US


Montgomery Resource-Based and Evolutionary Theories of the Firm

Resource-Based and Evolutionary Theories of the Firm: Towards a Synthesis explores the intersection of evolutionary theories of the firm with an emergent body of research in the field of strategic management that has been broadly referred to as the `resource-based view of the firm'. The volume approaches strategic questions from several vantage points, thereby fostering a useful cross-fertilization of ideas. The views presented spring from a variety of sources, namely the principles of strategic management, organisation economics, and population ecology.

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. An Exploration of Common Ground: Integrating Evolutionary and Strategic Theories of the Firm; N.J. Foxx, C. Knudsen, C.A. Montgomery. 2. Strategic Management and the Exploration of Diversity; D.A. Levinthal. 3. Competitive Advantage and Industry Capabilities; N.J. Foss, B. Eriksen. 4. Capabilities and Coherence in Firms and Markets; R.N. Langlois. 5. Inertia and Transformation; R.P. Rumelt. 6. Resource-Based Strategy in a Stochastic Model; B. Wernerfelt. 7. Four Rs of Profitability: Rents, Resources, Routines, and Replication; S.G. Winter. 8. Theories of the Firm, Strategic Management, and Leadership; C. Knudsen. 9. Business Strategy from the Population Level; J. Freeman. 10. Of Diamonds and Rust: a New Look at Resources; C.A. Montgomery. Index.


Montgomery, Cynthia A.
Cynthia A. Montgomery ist Professorin für Business Administration an der Harvard Business School. Seit sechs Jahren leitet sie dort den Strategiekurs für Topmanager, der regelmäßig Spitzennoten erhält.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.