Buch, Englisch, 536 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 807 g
A Study of the Educational Thought and Experiment of Rabindranath Tagore
Buch, Englisch, 536 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 807 g
ISBN: 978-0-367-51433-4
Verlag: Routledge India
This volume is the first comprehensive exploration of Rabindranath Tagore’s works on education and pedagogy. It presents a valuable account of the creation of Santiniketan and Visva-Bharati, Tagore’s vision of social regeneration, and his rejection of the colonial scheme; while reflecting on significant events of his life and his ideas.
The book evaluates Tagore’s unique contribution to education and discusses his views on fundamental issues, such as aim, method, discipline, and medium. It reinforces for readers today the relevance of his experiments and activities in the field of education. Drawing from various sources, the book also offers bibliographic information on Tagore’s writing on education.
This new edition with a new Introduction and Foreword will be of immense value to educationists, teachers, policymakers, and those interested in modern Indian history and the philosophy of education.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literatur: Sammlungen, Anthologien
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
Weitere Infos & Material
Foreword to the Second Edition by Kathleen M. O’Connell. Foreword by Humayun Kabir. Preface. Introduction: The Art of Learning by Stephen DeGiulio Part I: The Pre-Santiniketan Period 1861–1901 1 The Background 2 Early Years and Education 1861–1880 3 Socio-Political Consciousness 4 Educational Writings 1892–1898 Part II: The Santiniketan Period 1901–1918 5 Nationalism and Emergent Internationalism 6 Educational Writings 1904–1918 7 Santiniketan 1901–1918 Part III: The Visva-Bharati Period 1918–1941 8 The Religion of Man 9 Educational Writings 1918–1941 10 Educational Writings 1918–1941 (cont.) 11 Visva-Bharati 1918–1941 12 Sequel 1941–1959 Part IV: Review and Estimate 13 Aims of Education 14 Education and Life 15 Education and Nature 16 Education and Society 17 Education and Internationalism 18 Curriculum and Method 19 Conclusion Bibliography