Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 242 mm, Gewicht: 363 g
Transgressing the White Cube Paradigm, 1930-Present
Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 242 mm, Gewicht: 363 g
ISBN: 978-0-367-66780-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunststile Indigene Kunst, Volkskunst
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Ausstellungskataloge, Museumsführer
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunstsammlung, Museen, Ausstellungen
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
Weitere Infos & Material
List of Figures
Notes on Contributors
Acknowledgments
Dedication
1. Introduction: The Persistence of the White Cube Paradigm
Alla Myzelev
2. Textiles on Display
Virginia Troy
3. Crafting Koreanness: How Korean National Identity Became Interwoven with the Handmade Object in the 20th Century
Christine Y. Hahn
4. Within the Guilded Cage
Simon Olding
5. Curatorial Strategies that Remain True to the Craft Object
Gloria Hickey
6. Quiet Revolution: Contemporary Curatorial Approaches to Ceramics in the White Cube
Laura Gray
7. Jewellery Can be Worn Too
Roberta Bernabei
8. Store/Museum
Sara Nasby and Jen Hutton
9. ‘I Could Have Visited Ikea for Free’ Design Museums and a Complicated Relationship with Commerce
Elise Hodson
10. Outside the White Cube
Lisa Vinebaum
11. Afterword
Alla Myzelev