An Analysis of Croatian and Scottish Tourism Websites
Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4091 g
ISBN: 978-1-137-39790-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The book is devoted to the analysis of promotional material of tourist activities on tourism websites, including walking, dining, and visiting natural and cultural heritage sights, as instances of multimodal texts through a case study of Croatian and Scottish tourism websites.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. A Multi-Layer Approach to the Website Analysis 3. Website Analysis of Layout 4. Website Analysis of Meaning-making 4.1. Tourist Activities 4.2. Walking Activities 4.3. Natural Heritage 4.4. History and Heritage 4.5. Gastronomy 5. Conclusion