Newborn | Deep Blue | Buch | 978-0-387-95461-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 243 mm, Gewicht: 1530 g

Newborn

Deep Blue

An Artificial Intelligence Milestone
2003. Auflage 2002
ISBN: 978-0-387-95461-5
Verlag: Springer

An Artificial Intelligence Milestone

Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 243 mm, Gewicht: 1530 g

ISBN: 978-0-387-95461-5
Verlag: Springer


This book offers a detailed account of IBM's Deep Blue chess program, the people who created it, and its historic battles with World Chess Champion Garry Kasparov. The text examines the progress made by the creators of Deep Blue, beginning with the1989 two-game match against Kasparov. The heroes are: IBM researchers Feng-hsiung Hsu, Murray Campbell, and Joe Hoane, along with team leader Chung-Jen Tan and International Grandmaster Joel Benjamin. The text chronicles one of the great technology achievements of the 20th Century. It establishes the point in history when mankind's exciting new tool, the computer, came of age and competed with its human creators in the ultimate intellectual competition: a game of chess. This book will serve as the premier story documenting that achievement and a milestone in the development of artificial intelligence.

Newborn Deep Blue jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner

Weitere Infos & Material


1 Intellectual Equals.- 2 Testing the Water.- 3 Gaining Experience.- 4 Surviving Deep Cuts.- 5 From Cape May to Beijing.- 6 Philadelphia.- 7 Rematch Negotiations.- 8 A Faster and Smarter Deep Blue.- 9 Countdown to the Rematch.- 10 The Rematch — Game 1: Three Straight for Kasparov.- 11 The Rematch — Game 2: Internet Finds Break for Deep Blue.- 12 The Rematch — Games 3–5: Endgame Standoffs.- 13 The Rematch — Game 6: A Sacrifice and Surprising Patience.- 14 Deep Blue Is Triumphant.- 15 The Bottom Line.- 16 The Light Side of Deep Blue.- Appendices.- A Rules of Play for the Rematch.- B Algebraic Chess Notation.- C Games from Chapter 2.- D Games from Chapter 3.- E Games from Chapter 4.- F Games from Chapter 5.- G Games from the ACM Chess Challenge.- H Chess Program Strength, Search Depth, and Computer Speed.- I Practice Games Played by Deep Blue Junior in 1997.- J Games from the Rematch.- K Analysis of the Final Position of Game 2.- L Difficult Positions for Deep Blue from the Rematch.- M Deep Blue’s Printout of Game 6 of the Rematch.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.