Buch, Englisch, 246 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1200 g
Buch, Englisch, 246 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1200 g
ISBN: 978-0-89838-198-6
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 2 The Brave New World of Intelligence.- Utility, disutility, and value.- What makes services valuable?.- The three-factor theory revisited.- The international dimension.- 3 Trade Classifications and Trade Determinants.- Defining and classifying services.- Testing times for comparative advantage.- H-O and services.- 4 Definitions, Functions and Regulations.- What is “labor”?.- Tradeability.- Functions.- Regulations.- Data problems.- Concluding remarks.- 5 Facts and Figures.- Banking.- Telecommunication and data services.- Insurance and reinsurance.- Transport.- Professional, business, and scientific services.- Distribution services.- Final consumer services.- Government services.- 6 The Internationalization Process.- From trade to integration.- Frorn integration to networking.- Services and developing countries.- 7 Technology and Trade, Two Sides of the Same Coin.- The new look of international trade.- Trade regulation in a new environment.- Scope and coverage of international trade regulations.- 8 A New Framework for Trade in Services: Rationale, Methodology, and Scope.- GATT and services: a bird’s eye view.- Could GATT apply?.- The story of the shoe.- FLK, UK, and international economic relations.- 9 By Way of Conclusion.