Oakhill / Garnham | Becoming a Skilled Reader | Buch | 978-0-631-15776-2 | sack.de

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 399 g

Oakhill / Garnham

Becoming a Skilled Reader


1. Auflage 1988
ISBN: 978-0-631-15776-2
Verlag: Wiley-Blackwell

Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 399 g

ISBN: 978-0-631-15776-2
Verlag: Wiley-Blackwell


A child must be able to do more than decode single words to become a skilled or fluent reader. This book explores the psychology of that process. Although it includes a summary of how children learn to read words, it concentrates on the development of reading comprehension. A distinction is made between the problems of poor word decoding and poor comprehension in children. The authors analyse both the skills of fluent adult readers and the development of children's language from the age of five when most are starting to read. Against this background they survey psychological research into the way children understand text, and discuss the differences between good and poor comprehenders. The book concludes with a chapter on the educational implications of this research, which discusses how comprehension problems can be identified, and how professional aids, training and remediation can help.

Oakhill / Garnham Becoming a Skilled Reader jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.