Buch, Englisch, 215 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g
Advertising Students and Gender
Buch, Englisch, 215 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g
ISBN: 978-3-319-94279-7
Verlag: Springer International Publishing
Learning to Sell Sex(ism) will be of interest to students and scholars across a range of disciplines, including media studies, gender studies, sociology, cultural studies and marketing.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Geschlechterpädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Gendered advertising: From text to industry to classroom.- 3. We’re just different (but equal): Unpacking students’ gendered views.- 4. The reverse stereotype and the double standard: Expressions of concern about advertising’s treatment of men.- 5. The Catch-22 of advertising practice (and other deflections): Perceived challenges to creating less sexist content.- 6. Conclusions and Reflections.