Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 239 mm, Gewicht: 522 g
Theory and Practice
Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 239 mm, Gewicht: 522 g
ISBN: 978-1-4462-0849-6
Verlag: Blue Rose Publishers
The book helpfully addresses each stage of the research process:
-Part I introduces the main elements of doing research with children, including seeking ethical approval for sensitive research topics.
-Part II guides the reader through the initial stages of the research project including recruitment issues and communicating with gatekeepers.
-Part III outlines the data collection, data analysis, writing up and dissemination stages of research and covers both quantitative and qualitative methods.
Filled with practical advice and useful activities for each chapter, this book is an essential resource for any student, academic or professional working with, or doing research with, children.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Kinder- & Jugendpsychiatrie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Forschungsmethodik, Wissenschaftliche Ausstattung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sozialpädagogik
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Pädiatrie, Neonatologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Soziale Arbeit/Sozialpädagogik: Familie, Kinder, Jugendliche
Weitere Infos & Material
Introduction: Setting the Context
PART ONE: PRELIMINARY ISSUES
Cultural and Diversity Issues
Ethics in Child Research
Children's Capacity to Make Decisions
PART TWO: STARTING A RESEARCH PROJECT WITH CHILDREN
Planning to Do Research with Children
Getting Started in Research with Children
Children with Specific Characteristics
Recruiting Children and Families: Communicating with Gatekeepers, Parents and Children
PART THREE: PRACTICAL ISSUES
Choosing a Method for Your Research
Quantitative Methods of Data Collection and Analysis
Qualitative Methods of Data Collection and Analysis
Writing-up and Dissemination
Answers to the Activities
Glossary
References
Index