Buch, Englisch, 351 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 591 g
Theory and Cases
Buch, Englisch, 351 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 591 g
Reihe: Palgrave Studies in Indian Management
ISBN: 978-981-964321-9
Verlag: Springer
This book offers a critical and comprehensive exploration of the evolving landscape of social sector organizations in India—including social enterprises, NGOs, Section 8 companies, cooperatives, trusts, and philanthropic bodies. It examines their unique roles, challenges, and contributions to the Indian economy, while highlighting the government's initiatives to foster social innovation.
Blending theory with practice, the book presents frameworks for understanding capital formation, resource mobilization, and strategic growth within the third sector. A special focus is placed on social innovation and Corporate Social Enterprises (CSEs), along with in-depth discussions on impact assessment, scaling, and capacity development.
Enriched with real-world case studies and practical insights, this book is an essential reference for researchers, students, academics, policymakers, and professionals seeking to engage with or understand the vibrant and complex world of third sector organizations in India.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Öffentlicher Dienst, Öffentlicher Sektor
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Sozialwirtschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Government and Corporation.- Chapter 2: Theories of Social Entrepreneurship.- Chapter 3: Promoting Social Enterprises : From Government Perspective.- Chapter 4: Corporate Social Entrepreneurship.- Chapter 5: Impact Assessment of Social Enterprises.- Chapter 6: Social Innovations.- Chapter 7: Capital Fomation.- Chapter 8: Capacity Building.- Chapter 9: Conclusion.




