Buch, Englisch, Band 17, 341 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1510 g
Buch, Englisch, Band 17, 341 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1510 g
Reihe: Economics of Science, Technology and Innovation
ISBN: 978-0-7923-8692-6
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftswachstum
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
I: Challenges.- 1. Informational Innovations and Their Impacts.- II: Organizing.- 2. Interactivity and Intangibility:Another Pair of “I”s.- 3. Learning Firms: Concepts, Measurement and Policy Issues.- 4. Organising for Information and Innovation: What do we know about organisational change in enterprises?.- 5. Capturing the Elusive Social Impacts of Technology: Towards a Research Agenda.- III: Measuring.- 6. Digital Households in Canada.- 7. The Use of the Internet and Electronic Commerce in the Canadian Banking and Insurance Industry.- 8. Innovation, Information Technologies and Human Capital in the German Service Sector.- IV: Impacts.- 9. The Impact of the Information Revolution on the Global Corporation.- 10. Privacy, Property and Policy: Hidden Implications for the Information Highway.- 11. Canadian Telelearning Experiences.- 12. The Productivity Paradox: ICTs, Knowledge and the Labour Market.- 13. Empowering Information and Networks through Adaptive Public Policies.- V: New Directions.- 14. Conclusions.- References.