Buch, Englisch, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
Wisdom and Stupidity in Strategic Decision-making
Buch, Englisch, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
ISBN: 978-3-030-06283-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. The Three Levels of Wisdom.- 3. Case Study 1: Wise Leadership During the Cuban Missile Crisis.- 4. Case Study 2: The Wisdom and Stupidity of Military Calculations in International Politics.- 5. Case Study 3: Interpretations of the Emergence of the Financial Crisis in the Finnish Print Media.- 6. Case Study 4: The Collapse of Nokia’s Mobile Phone Business.- 7. In Conclusion: The Opportunities and Obstacles of Reinforcing Wisdom in Management.