Buch, Englisch, Band 12, 176 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 289 g
Reihe: Economic Analysis of Law in European Legal Scholarship
Buch, Englisch, Band 12, 176 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 289 g
Reihe: Economic Analysis of Law in European Legal Scholarship
ISBN: 978-3-030-85861-2
Verlag: Springer International Publishing
To date, the analysis of algorithmic antitrust has predominantly been shaped by pessimistic approaches to the risks of algorithms on the competitive environment. With the benefit of the lessons learned over the last few years, this book assesses whether these risks have actually materialized and whether antitrust laws need to be adapted accordingly. Effective algorithmic antitrust requires to adequately assess the pro- and anti-competitive effects of algorithms on the basis of concrete evidence and innovation-related concerns. With a particular emphasis on the European perspective, this book brings together experts and scrutinizes on the implications of algorithmic antitrust for regulation and innovation.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtspolitik
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Wettbewerbs- und Kartellrecht, Werberecht
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Internationales Recht Internationales Handels-, Wirtschafts- und Gesellschaftsrecht
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Europarecht Europäisches Handels-, Wirtschafts- und Gesellschaftsrecht, Währungsrecht
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Europarecht Europäischer Gewerblicher Rechtsschutz, Medien-, IT- und Urheberrecht
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Internationales Recht Internationaler Gewerblicher Rechtsschutz, Medien-, IT- und Urheberrecht
Weitere Infos & Material
Prologue: Algorithmic Antitrust – A Primer.- Algorithmic Antitrust – A Critical Overview.- Algorithmic Antitrust and Consumer Choice.- Algorithms, Big Data, and Merger Control.- Reasons to be Cheerful – The Benevolent Market Power of Decentralised Blockchains.- Blockchain Antitrust.- The Technology Innovation Time Gap in European Competition Law: Assessing the European Commission’s Approach.- Epilogue: Algorithmic Antitrust – A Questioning.