Buch, Englisch, 306 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Recht und Gesellschaft
Buch, Englisch, 306 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Recht und Gesellschaft
ISBN: 978-3-8487-8313-7
Verlag: Nomos
The book offers a renewed approach to the debate on antitrust goals. Based on a legal-sociological perspective, it conceives competition as a form with social functions. Thus, competition is not a mere derivation of efficiency or consumer welfare, but an autonomous goal of antitrust which pervades cartel, unilateral conduct and merger cases. According to Tobias Werron, this is a “great piece of scholarship (…) that suggests an openness of mind and independence of thought”. Celso Campilongo writes: “the publication of this work ought to be celebrated. It is far from trivial or usual to reconstruct (…) a sociology of antitrust law”.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Wettbewerbs- und Kartellrecht, Werberecht
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Rechtssoziologie
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtssoziologie, Rechtspsychologie, Rechtslinguistik




