Ravens | Internal Brand Management in an International Context | Buch | sack.de

Ravens Internal Brand Management in an International Context



2014, Band: 47, 323 Seiten, Kartoniert, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 4497 g Reihe: Innovatives Markenmanagement
ISBN: 978-3-658-00753-9
Verlag: Springer


Ravens Internal Brand Management in an International Context

Employees with a sound knowledge of and strong commitments to a brand are likely to display behaviors that conform to a brand’s identity, so called brand citizenship behavior. Organizations have access to various internal branding instruments that support commitment structures but multinational corporations are challenged by a diverse workforce environment. The study analyzes the relevance of these instruments across a German, Chinese and North American sample. This research further analyzes the impact of an individual’s cultural values on brand commitment which is an antecedent to brand citizenship behavior.

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Brand citizenship behavior - definitional foundation and conceptualization.- Brand commitment - A central determinant of brand citizenship behavior.- Brand commitment determinants.- Cultural values - value based operationalization of culture as measurement instruments for internal branding model.- Brand commitment in an international context.


Ravens, Christina
Dr. Christina Ravens wrote her dissertation under the supervision of Prof. Dr. Manfred Kirchgeorg at the Chair of Marketing Management at HHL Leipzig Graduate School of Management.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.