Richardson | African American Literacies | Buch | 978-0-415-26882-0 | sack.de

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 163 mm x 232 mm, Gewicht: 413 g

Reihe: Literacies

Richardson

African American Literacies


1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-415-26882-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 163 mm x 232 mm, Gewicht: 413 g

Reihe: Literacies

ISBN: 978-0-415-26882-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd


African-American Literacies is a personal, public and political exploration of the problems faced by student writers from the African-American Vernacular English (AAVE) culture.
Drawing on personal experience, Elaine Richardson provides a compelling account of the language and literacy practices of African-American students. The book analyses the problems encountered by the teachers of AAVE speakers, and offers African American centred theories and pedagogical methods of addressing these problems. Richardson builds on recent research to argue that teachers need not only to recognise the value and importance of African-American culture, but also to use African-American English when teaching AAVE speakers standard English.
African-American Literacies offers a holistic and culturally relevant approach to literacy education, and is essential reading for anyone with an interest in the literacy practices of African-American students.

Richardson African American Literacies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: don't we still have to prove our humanity? 1. Literacy, language, composition, rhetoric and (not) the African American student: sick and tired of being sick and tired 2. the literacies of African American-centered rhetoric and composition: freestylin' or lookin' for a style that's free 3. "To protect and serve": African American female literacies 4. African American-centered rhetoric, composition, and literacy: theory and research 5. Composition in a fifth key: rhetorics and discourses in an African American-centered writing classroom 6. Dukin' it out with "the powers that be": centering African American-centered studies and students in the traditional curriculum


Elaine Richardson is Assistant Professor of English and Applied Linguistics at Pennsylvania State University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.