Buch, Englisch, 582 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 242 mm, Gewicht: 1000 g
Emerging Insights in Theory, Practice, and Research
Buch, Englisch, 582 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 242 mm, Gewicht: 1000 g
Reihe: Springer Series in Accounting Scholarship
ISBN: 978-0-387-25769-3
Verlag: Springer Us
This book is a study of earnings management, aimed at scholars and professionals in accounting, finance, economics, and law. The authors address research questions including: Why are earnings so important that firms feel compelled to manipulate them? What set of circumstances will induce earnings management? How will the interaction among management, boards of directors, investors, employees, suppliers, customers and regulators affect earnings management? How to design empirical research addressing earnings management? What are the limitations and strengths of current empirical models?
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kostenmanagement, Budgetierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Finanzierung, Investition, Leasing
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
Weitere Infos & Material
The Importance of Earnings.- Definition of Earnings Management.- The Management.- Users.- Gatekeepers.- Truth-Telling.- Smoothing.- Maximization and Minimization.- The Accruals Process.- The Accruals Methodology.- Modifications to the Jones Model and Alternative Methodologies.




