Rubin / Palmgreen / Sypher | Communication Research Measures | Buch | 978-0-415-87146-4 | sack.de

Buch, Englisch, 416 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 558 g

Reihe: Routledge Communication Series

Rubin / Palmgreen / Sypher

Communication Research Measures

A Sourcebook

Buch, Englisch, 416 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 558 g

Reihe: Routledge Communication Series

ISBN: 978-0-415-87146-4
Verlag: Taylor & Francis


The development of communication as a discipline has resulted in an explosion of scales tapping various aspects of interpersonal, mass, organizational, and instructional communication. This sourcebook brings together scales that measure a variety of important communication constructs. The scales presented are drawn from areas of interpersonal, mass, organizational, and instructional communication--areas in which the use of formal, quantitative scales is particularly well developed.

Communication Research Measures reflects the recent important emphasis on developing and improving the measurement base of the communication discipline. It results in an equal amount of labor saved on the part of the scholars, students, and practitioners who find this book useful, and it contributes in a significant way to research efforts.
Originally published by Guilford Press in 1994, now available from Routledge.
Rubin / Palmgreen / Sypher Communication Research Measures jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: Introduction. Part I: Measurement Trends and Issues. P. Kearney, M.J. Beatty, Measures of Instructional Communication. R.B. Rubin, E.E. Graham, Measures of Interpersonal Communication. A.M. Rubin, E.M. Perse, Measures of Mass Communication. C.W. Downs, S. DeWine, H.H. Greenbaum, Measures of Organizational Communication. Part II: Measure Profiles.


Rebecca B. Rubin (Kent State University, USA) (Author) , Alan M Rubin (Kent State University, USA) (Author) , Elizabeth E. Graham (Kent State University, USA) (Author) , Elizabeth M. Perse (University of Delaware, USA) (Author) , David Seibold (University of California at Santa Barbara, USA) (Author)


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.